Wednesday, March 4, 2009

Kaduk naik junjung bermesyuarat sambil bergayut bawah pokok

Itulah yang sebenarnya berlaku di Perak.

Nizar si boneka DAP masih belum sedar bahawa pihak Istana tidak lagi berkenan untuk menerima beliau menghadap ke bawah duli Tuanku Sultan. Sultan Azlan Shah tidak lagi memperakui bahawa Nizar adalah Menteri Besar negeri Perak. Itulah hakikatnya.

Si keling Sivakumar mungkin tahu bahawa Sultan Azlan amat murka dan tidak akan menerima beliau menghadap baginda Sultan.

Ngeh dan Nga mungkin tahu bahawa pihak Istana tidak berkenan dengan tindak-tanduk mereka sejak mula memerintah Perak bulan Mac 2008 yang lalu, melalui boneka mereka, Nizar.

Pasangan keling Sikh anak-beranak Karpal dan Gobind mungkin kembali gatal untuk memulakan tindakan undang-undang terhadap Sultan Perak. Sebenarnya, dalam kepala otak mereka berdua ini, kedua-duanya tahu bahawa tindakan Tuanku Sultan dalam kapasitinya sebagai Sultan yang memerintah tidak boleh dibicarakan di mahkamah dengan sewenang-wenangnya. Tetapi mereka sahaja nak naik tocang.

Pasangan Cina anak-beranak Lim Kit Siang adan Lim Guan Eng sudah terasa kehilangan kuasa DAP di Perak dan sentiasa memainkan api kemarahan kaum Cina di sana terhadap Sultan Perak dan orang Melayu yang menyokong Sultan.

Brader Anwar Bin Ibrahim masih hipokrit dan tidak mahu mempercayai bahawa Sultan Azlan Shah tidak berkenan dan amat murka dengan tindak-tanduk penyokong-penyokong PKR dan PAS yang bertindak di luar kesusilaan orang Melayu hasil dari provokasi yang dimulakan oleh beliau. Tulisan beliau di anwaribrahimblog.com telah mengundang kecaman hebat daripada pembaca yang juga penyokong taksub PKR terhadap baginda Sultan dan Raja-Raja Melayu sehinggakan posting tersebut terpaksa dipadamkan.

Sekiranya mereka ini semua berada di bumi Johor, sudah lama kaduk-kaduk ini semua diterajang dan dinyahkan dari negeri.

Apakah yang akan jadi sekiranya kaduk-kaduk ini dapat memerintah semula di negeri Perak? Mungkinkah Sultan akan berkenan untuk menerima perlantikan kaduk-kaduk ini sebagai Menteri Besar atau EXCO, yang bersedia untuk bersumpah taat setia kepada baginda, setelah apa yang berlaku?

Kita masih lagi memerhatikan gayutan demi gayutan yang di buat oleh kaduk-kaduk ini. Mungkin mereka akan berasa penat dan terjatuh juga ke tanah akhirnya?

4 comments:

Alang Sepang said...

Aslkm,

Semua tahu Perak dikuasai oleh DAP, Pas memang patung. Nizar sepatut bukan MB tapi jadi MB. DAP menang diPerak tapi ADUN nya tidak boleh jadi MB.Sepatutnya Nizar berterima kasih kpd Tuanku Sultan Perak kerana pertahan org Melayu jadi MB.

Oleh itu kedua pihak memang kecewa PKR tidak lagi memerintah. Mereka sedang rancang untuk bolot hazanah Perak tiba2 niat busuk mereka tergendala. Pasti mereka teramat sangat malu, malu dan akhirnya hingga gila talak untuk memerintah Perak.

Org cina dan aren gunakan si Melayu yg bodoh dan BEBAL itu untuk lawan Tuanku dan sanggup DURHAKA dgn Raja sendiri dek bangsa celaka tu.Saya amat malu ada org Melayu begitu. Sanggup lakukan tindakan yg berkepentingan bangsa lain lebih dari bangsa sendiri. Kalau mereka mati Melayu juga yg akan kebumukan dan bukan bangsa khianat dan lahnat.

Anonymous said...

Untuk selesaikan segala kemelut di Perak ni hanya satu jalan saja.Ini diperakui oleh kebanyakan orang yg saya dengar iaitu Bubar DUN dan mengundi semula.Tapi kenapa pihak istana tidak dapat lakukan?Sedangkan kuasa memang ada di istana tu.
Jadi ini mesti ada muslihat lain yang berlaku.Apa muslihat tu?Wallahu'lam.
Pemerintah mana yg suka lihat negerinya huru hara?Tentu tiada kan?
Jadi kalau dah kehendak rakyat tak dituruti,kalau rakyat memberontak,salah siapa ye?
BUBAR DUN PERAK DAN ADAKAN PILIHANRAYA NEGERI SEMULA.

Negeri Perak pasti akan aman semula.

Edjarn said...

pembubaran DUN tak perlu.. amat menyusahkan rakyat dan memperuntukan belanja yg besar.. duit saper? duit rakyat juga.. dlm keadaan ekonomi yg gawat ni duit itu harus diperuntukkan ke tempat lain yg memanfaatkan rakyat... jika ada pilihanraya DUN sekalipun jika keadaan tetap sama... Bn tetap juga jadi parti pemerintah.. adakah pihak pakatan akan terima?.. mungkin tidak.. pakatan akan mencanangkan pillihanraya DUN itu sebagai pilihanraya tidak sah dan dipenuhi rasuah dan kerja kotor BN... dan mendesak supaya diadakan pilihanraya DUN semula... dan perkara ini akan berterusan... sampai bila?.. seharusnya pakatan lebih bermuhasabah diri dan menerima keputusan SULTAN sebagai keputusan terbaik utk rakyat Perak dan bukan utk kepentingan politik sempit parti masing2....poejan

Cyborg Jr said...

Kenapa la orang melayu ni tak sedar-sedar lagi? Sampai bila la nak jadi orang suruhan kepada bangsa lain. Bangsa lain memang pandai untuk memanipulasikan kelemahan orang melayu -> DUIT & PELUANG DAPAT DUIT. Sebab itu projek kerajaan dapat kat melayu, tapi yang untung bangsa lain. Tak payah nak selindung lagi, semua orang dah tahu banyak projek alibaba yang berlaku dalam kerajaan..... sebut saja kementerian mana... Pelajaran/Pendidikan/Pertahanan/Pertanian .... PPPPPPPPP dan bermacam P lagilah. Cuba selidik dan buat kajian.... berapa peratus projek kerajaan ini yang menepati matlamat... ADA BERANI?